Fakta:Menyingkap Tanda-tanda Wanita Menyukai Lelaki

 Saya tidak menafikan pengalaman saya selama ini tentang tanda-tanda wanita itu menyukai kita ataupun tidak dan ianya ada kebenaran.Terlalu banyak tanda-tanda yang kita boleh lihat tetapi untuk ringkasan ini,anda boleh menilainya sendiri.
Wanita di klasifikasi sebagai wanita yang sangat pemalu,contoh ini boleh di ambil di dalam kisah-kisah zaman dahulu tetapi semalu-malu pun, mereka tetap menginginkan jejaka idaman hati mereka sehingga ke mahligai
rumah tangga,insyaallah.

1. Dia sering membuat ‘eye contact’ dengan anda kemudian tersenyum. Jika hanya sekali kemungkinan besar mungkin kerana terdapat tahi mata di muka anda. Namun, jika sering kali dia memberikan senyuman kepada anda, itu bermakna dia merasakan anda seseorang yang menarik dan ingin menceriakan hidup anda dengan senyuman dia.
 

 

2. Dia akan cuba mencari cara untuk berborak dengan anda. Dengan cara meminjam alat tulis, bertanyakan soalan ataupun bertanya khabar,  sudah cukup bagi dia merasakan kemesraan itu.
 

 

3. Ketika dia berborak dengan anda, dia akan nampak gelisah dan resah. Dia akan lebih cenderung bermain-main dengan rambutnya mahupun dengan jarinya kemudian akan kelihatan malu-malu sehinggakan mukanya menjadi merah (blushing). Namun bagi sesetengah perempuan, anda akan nampak dia memberikan perhatian 100% ketika anda bercakap.
 

 

4. Dia lebih cenderung untuk melakukan sentuhan terhadap anda seperti menepuk bahu anda, menyentuh tangan anda atau mungkin juga mencubit anda dan bukannya ‘body contact’ dalam permainan rugbi. Paling tidak pun, si dia akan cuba berada rapat dengan anda.

 

 
5. Apabila ditanya sama ada dia suka siapa, dia akan kata, “adalah…” sambil memberikan senyuman. Adakalanya juga dia akan buat anda cemburu dengan mengatakan dia sukakan seseorang yang popular di tempat anda belajar atau bekerja hanya untuk melihat reaksi anda. 
 
6. Dia juga akan bertanya siapa yang anda suka dengan perasaan ingin tahu. Kemudian si dia akan mula mengkritik gadis itu sikit demi sedikit kerana perasaan cemburu terhadap gadis tersebut. Bagi sesetengah perempuan, mereka akan memuji perempuan tersebut sambil memberikan senyuman palsu semata-mata untuk menutup rasa cemburu.
 
7. Ketika anda dan dia keluar bersama kawan-kawan, dia akan lebih cenderung berjalan di sebelah anda sama ada anda sedar atau tidak.
 
8. Si dia akan mengharapkan anda untuk mengajaknya keluar dengan mengulang perkataan “bosannye…..”  atau mungkin bertanya tentang filem terbaru di pawagam. Jika si dia agak terdesak untuk mengajak anda keluar, dia akan menggunakan perkataan “saya belanja”.
 
9. Dia tahu mengenai hal peribadi anda. Dia tahu tentang keluarga anda, apa yang anda suka, apa dan anda tidak suka malahan mungkin juga dia tahu perangai anda sendiri yang anda tidak tahu. Dia akan selalu melawat profile anda di facebook. Dalam kata lain, dia ialah seorang ‘stalker’!
 
 
10. Apabila anda telah mula mendengar cerita daripada kawan-kawannya bahawa dia sering bercerita tentang anda, sehinggakan membuat kawan dia loya, itu bermakna dia amat-amat memuja anda. 
 
11. Dia akan cuba untuk sentiasa bersama anda. Dia akan cuba menjadi yang terbaik untuk anda. Menjadi peneman ketika anda susah mahupun senang. Dia akan cuba untuk menelefon anda atau sekurang-kurangnya sms anda. Jika dia tidak berbuat sedemikian untuk satu hari, seolah-olah ada sesuatu yang tidak kena padanya.
 
Berusahalah,sesungguhnya orang yang berusaha untuk mencari teman hidup adalah sebaik-baik kejadian manusia.Allah swt tidak akan mengubah takdir sekiranya diri kita tidak mengubahnya.
 
 Sumber:
 

 

67 thoughts on “Fakta:Menyingkap Tanda-tanda Wanita Menyukai Lelaki

      • at list dia cuma ingin thu apa maslh kmu dan kmu akan crta smua mslh kmu dia akan bgithu org lain dgn mslh kmu yg telah kmu crta dan kmu akn brsa hncr tk pyh ckp lh bgus ngerambng ngam lagi sbb di tingukn pruampuan ni ada crush bguss tipu jalh dia akan screntshot dia bgi org lain tpi crta tu ngerambng tk btul dan dia trkna blik jika dia bgi org lain tk pyh lyn sngt lh jgn jdi lemah lh klau post 1 minit tunggu lps tu pdm klau dia akan bgi org lain dia akan trkna juga bgusss crta dpn2 bnda yg btul klau dri media social tkpyh sngtlh bhya tu di bgi org lain nnti nsb saya tak trmkn juga

    • Tak semestinya… myb sbb dia seorg ug tgas n fokus dgn apa2 pun… contohnya tgh anda brckp dia pndg mta anda tndanya dia sdg fokus

  1. Klo Ĝuз smua nya Aϑa dari senyum, ngetes cemburu apa Ώggª, pupil matanya membesar, muka merah, malu2. Klo Ķ∂¥∂ gitu seneng amat Ɣªª. Wkwkwkwk

  2. Dya perhatian sm gw baik bgett sm gw , pkok ya is the best lh , tapi dya cerita punya cwo , tapi dyaa kyk suka gtu ma gw , kyk ngasih2 harapan gtu ,,,
    Itu maksud dya ya apa yahhhh ……

  3. Bener semua tuh tanda-tandanya. Dan cewek yg naksir sma cowok tuh terkadang suka yah nyentuh nyentuh gitu deeeh

  4. klu kita jumpa dia berckp dgn dia, tpi dia tunduk bawah atau pandang kearah lain.. resah gelisah dan suara tergagap2 n lembut tu, psl taik mata jgk ke?

    • yang tu bukan pasal taik mata,tu sebab dia minat kat awak tapi tak tunjuk sangat,ada cara dia tunjuk ada yg tak.macam saya,saya tunduk jugak,malu dan pendiam sikit🙂

  5. Emg sih,cewe yg gua incer selalu ngasih gua contact mata,nyentuk pundak gua,bahu,dll.bercanda,megang”rambut gua,kalau gua diem kayak galau dia nyamperin gua terus nanya “lu kenapa?”,dan suaranya agak naik kalau gua ngomongin cewe lain,nanya hampir selalu ke gua dan banyak lah.

    Tapi gua cuma takut dia nganggep gua just friend.gk lebih.
    Terus temennya nanya.apa dia suka sama gua.tapi jawabannya gk karena dia bukan tipe gua.
    Tapi…
    2x ada orang nyeplos ke dia.kalau gua suka sama dia.tapi dia senyum ga jelas setelah denger itu.
    Nahh menurut lu yg baca ini..
    Cewe yg gua ceritain itu gimana?
    Mohon tanggepannya🙂

  6. Gw suka sama dia hampir tiap hari gw liat dia di mana mana klo ketemu gw saling pandang dan dia pergi gitu aja dan kalo gw sakit dia tanya loe knapa tadi? Gitu doang bang tolong d jawab

  7. Mas saya suka sma dia.kalo dia sering liat sya tapi kalo sya liat dia dia malah memalingkan pandangan itu bagaimana bos

  8. bagaimana pula kalau ketika bersama sama dia di dalam kelas..dia suka pandang2 saya..pastu bila saya tanya kenapa dia tersenyum pastu pandang ke depan balik?banyak kali dia asyik pandang saya..pastu dia suka pukul2 manja dkt saya..dekat org lain dia xbuat mcm tu tp dengan saya dia selalu buat mcm tu..adakah tu tanda yg dia suka saya??

  9. Gw terus di lihatin kalo lg ketemu tapi dari jauh contoh: gw lg jln di depan ada cewek gw terus di liatin ama dia.gimana tuh

  10. Ada temen kerja ku cewek
    Slalu liat aku pas aku lge duduk2 pas lge santai sama temen saya,pas aku bls liat dia, dia malah pura2 sibuk…. itu tanda nya dia suka sama aku atau tidak ya…. tolong penjelasnya temen

  11. sy jatuh cinta pd seseorang wanita berumur 30 tahun,seorang doktor berbangsa india beragama kristian.sy pula umur 35 tahun bangsa melayu islam dan kerja biasa-biasa(kerja hotel sj).terus terang sy suka pd dia pertama kali tengok dia sebab dia cantik.masalahnya sy tk tahu dia suka kat sy ke tidak.tp dia selalu senyum pd sy kalau jumpa sy.sy pernah tgk dia cuba mengintai sy padahal sy ada kat belakang dia.adakalanya dia akan melihat sy dr jauh sambil tersenyum tp sy buat tk tahu sj.adakah dia suka sy dan apa yg sy perlu buat?tq.

  12. sy ad mgenali seorang wanita, sy memang suka dan meminati dirinya, tp msalahnya skng sy hnnya brhubung dgn nya mlalui sms..mcm mna nk tau dia meminati kita atau x…😦

  13. Gimana klo di ketemu saya mallu mallu . Dan kebanyakan ketawa . Di telfon jugha sllu ketawa.. kaya orang suka hahahahaha

  14. ada wanita setiap ktemu senyum2 sama aku. apakah itu admin. bs jd senyum kehancuran kale ya???.atw dia kasian sama aku.😀

  15. Dia selalu menatapku tapi tpi aku selalu menundukkan kpla karna malu dia baik sekali setiap aku bertanya kpda orang lain selalu dia yg menjawab pertanyaan itu ketikag aku sedang focus mengerjakan tugas yg belum selesai dia mondar mandir didpn ku kdng dia membuka hp kdng dia melihatku lalu aku bilang ‘daripada loe mondar mandir mending loe bantuan Gw ngerjain tugas’ padahal tugas dia juga blm selesai tpi dia tetap membantuku meskipun tgs dia blm selesai dan kdng kalo aku membunuh kan bantuan atau meminjam brng dia selalu memberikannya padahal aku sering mengambil barangnya spt pulpen,tipex,pensil,atau penghapus tpi dia selalu memberikannnya kpdku

    aku mw tanya apakah dia suka kpdku

  16. Semua cewe kelas 8 di sekolahan gua stiap gua liatin senyum semua sambil nundukin kepala ngeliat nya juga cuman sekejap doang terus pas istirahat pasti pada ngumpul dikelas gua sekitar meja gua(tapi kalo ngumpul ga semua sih)terus waktu gua mau duduk semuanya pada bilang :”eh,ada bang ksakd(nama samaran),terus semua nya juga jadi pada salting misalnya semuanya jadi nunduk sambil senyum trus mainin rok gitu kaya yang malu gitu dah pas gua tanya “pada kenapa nih ko pada nunduk” kata mereka “gpp ko” terus mereka suka bikin alesan supaya bisa pergi seperti eh aku mau jajan dulu ya,trus eh aku ke kelas dulu ya soalnya ada sesuatu,blablabla,gimana tuh gan gua jadi pusing iman gua teruji gan mana pada cantik gua takutnya lupa diri tolong di perjelas

  17. Semua cewe kelas 8 di sekolahan gua stiap gua liatin senyum semua sambil nundukin kepala ngeliat nya juga cuman sekejap doang terus pas istirahat pasti pada ngumpul dikelas gua sekitar meja gua(tapi kalo ngumpul ga semua sih)terus waktu gua mau duduk semuanya pada bilang :”eh,ada bang ksakd(nama samaran),terus semua nya juga jadi pada salting misalnya semuanya jadi nunduk sambil senyum trus mainin rok gitu kaya yang malu gitu dah pas gua tanya “pada kenapa nih ko pada nunduk” kata mereka “gpp ko” terus mereka suka bikin alesan supaya bisa pergi seperti eh aku mau jajan dulu ya,trus eh aku ke kelas dulu ya soalnya ada sesuatu,blablabla,gimana tuh gan gua jadi pusing iman gua teruji gan mana pada cantik gua takutnya lupa diri tolong di perjelas

  18. Aku x boleh hidup tanpa awek idaman aku..tapi dia dh ada orang lain…ape yg di tulis kat atas bnyak yg ada kena mngena dgan apa yg dikata di atas itu..eccept tahi mata…dia ada pakwa dia tkkan nk kat org lain…nk ikut kan aku x le trima itu berlaku dlm hidup aku…arghh..ni baru luahkan sikit je..rasa nk luah kan je semua benda…mmm…bye

  19. Dia sering liat gw waktu sedang belajar di sekolah tapi ketika gw liat juga ke dia. Dia malah berhenti lia gw, itu tanda²nya apa yaa admin mohon penjelasannya.

  20. Sya kawan dengan seorang wanita dia sentiasa menjeling pada sya.sya cuba ckp pada dia kenapa dia jeling lalu dia bercakap x de pape apakah maksud itu

  21. Sya kawan dengan seorang wanita dia sentiasa menjeling pada sya.sya cuba ckp pada dia kenapa dia jeling lalu dia bercakap x de pape apakah maksud itu

    Reply

  22. Sangat menarik…!! Kalau boleh letak Allah dihadapan kamu kerana Allah telah catatkan di alam roh bahawasanya dia telah menetapkan jodoh….Ikhtilat (pergaulan bebas) jangan abaikan.memang jodoh sudah ditetapkan tapi cuba fikir kenapa Allah menciptakan akal,kerana Dia suruh kita berfikir yang mana baik dan yang mana buruk
    #bukan nk marah hanya kongsi
    Saya hanya jalankan syariat ISLAM.bukan saya sahaja tetapi anda yang hebat dan kuat disana perlu juga

  23. bagi saya pula, c dia kadang2 lihat muka aku, aku balas balik la, terus dia baling ke tepi muka dia tapi dia tersenyum, apakah itu tanda dia menyukai diriku?

  24. Mcm mana kalau dia tata kat kita dgn x semena mena sambil senyum mcm style Mr Bean tu?
    Kadang2 bile diajak kluar makan dia leh lak ckap “the mind must be the master of the body” sambil putihkan mata mcm undertaker tu.
    Apakah dia mereng?

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s